29 тиждень НУШ «Світ тварин»

  • By admin
  • 17.04.2019
  • Коментування вимкнуто

«Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендації

«Світ тварин». 29 тиждень НУШ: додаткові матеріали та рекомендаціїХто ж не любить тварин? Діти від них точно у захваті! Але чи достатньо вони про них знають? І навіть якщо ваші учні мають домашніх улюбленців, що їм відомо про тварин свійських та диких? Запитань безліч! І ми маємо відповісти на кожне!

29-й тиждень у Новій українській школі присвячено темі «Світ тварин». Вивчаючи її, діти дізнаються безліч цікавої інформації про тварин, особливості їхнього життя та поведінки. Учні вчитимуться піклуватися про братів наших менших та поводитися з ними обережно, адже дуже важливо з самого дитинства виховувати гуманне ставлення до тварин, чуйність та відповідальність. Ми дібрали для вас корисні та цікаві матеріали, які допоможуть провести новий навчальний тиждень на вищому рівні.

БЕСІДА «ЯКІ БУВАЮТЬ ТВАРИНИ?»

Покажіть дітям картинки із зображеннями різних тварин і запропонуйте подумати над тим, чим вони схожі та чим відрізняються.

  1. Як ви гадаєте, чи всі тварини однакові?
  2. Чому деякі тварини дуже схожі? Що їх об’єднує?
  3. Який характер мають тварини?
  4. Де можуть жити тварини?
  5. Чим харчуються тварини?
  6. Чи є у вас удома тварини? Які?
  7. Яких тварин ми називаємо екзотичними?
  8. Як ви гадаєте, риби – це теж тварини? А комахи?
  9. Яких тварин ви знаєте / бачили?

ЗАГАДКИ

Запропонуйте дітям трохи перепочити під час уроку та відгадати цікаві загадки про тварин!

Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?…
(Їжачок)

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Влітку любить полювати,
Ну а взимку – в лігві спати.
Як зачує він весну –
Прокидається від сну.
(Ведмідь)

Хоч годинника не має,
Вранці він нас піднімає.
Кожен прокидається –
Із сонечком вітається.
(Півень)

У кого біле черевце
І чорна-чорна спина?
Всі діти знають відповідь:
Звичайно, у …
(Пінгвіна)

Наче птиця, крила має,
Все літає і співає:
– Я медок вам ношу,
Не чіпай же, бо вкушу.
Так лякає нас мала,
А зовуть її…
(Бджола)

Багряна шубка
І розкішний хвостик.
Ліс їй дари приносить:
Осипають сосни шишки.
Час уже збирать горішки.
Клопотлива і метка,
А в дупло несе грибка.
(Білка)

ГРА «ВГАДАЙ ТВАРИНУ»

Учитель загадує будь-яку тварину, а учні мають вгадати, яку саме. Як? Для цього потрібно лише ставити правильні запитання. Наприклад:

  1. Ця тварина хижа? – Ні.
  2. Ця тварина харчується травою? – Так.
  3. Вона живе у лісі? – Ні.
  4. Це свійська тварина? – Так.
  5. Вона велика? – Так.
  6. Вона має роги? – Так.
  7. Вона дає молоко? – Так.
  8. Це корова? – Так.

Учень, який правильно назвав загадану тварину, стає ведучим гри та вже сам має придумати нову загадку і запитання для відгадки.

ГРА «ЗБЕРИ ПАЗЛИ»

Заздалегідь знайдіть зображення різних тварин та роздрукуйте їх на картках розміром приблизно 10х10 сантиметрів. Розріжте картки будь-яким чином. Об’єднайте дітей у групи по 5-6 осіб та роздайте їм у довільному порядку частинки пазлів. Розкажіть, що перед ними зображення тварин, які переплуталися, а отже, треба правильно зібрати картинку. А оскільки частинки зображень можуть опинитися у різних груп, учням доведеться взаємодіяти та обговорювати ситуацію.

ГРА «СТВОРИ ІСТОРІЮ»

Можна використовувати у зв’язці з попередньою грою – «Збери пазли». Коли учні зберуть усі пазли та отримають зображення, запропонуйте кожній групі скласти історію про одну із зображених на їхньому пазлі тварин. Де та як вона живе, чим харчується, який має характер тощо. Діти не впевнені або не знають точно? Дозвольте їм пофантазувати!

ВПРАВА «РОЗМАЛЮЙ ТВАРИНУ»

Світ тварин сповнений розмаїття форм і кольорів. Ми, дорослі, точно знаємо, який вигляд мають представники фауни. А як їх уявляють діти? Роздайте учням чорно-білі картинки із зображенням тварин та запропонуйте їх розмалювати. Не обмежуйте уяву дітей і зазначте, що вони можуть використовувати будь-які фарби. Розмальовка готова? Попросіть учнів пояснити, чому вони обрали саме такі кольори.

Comments are closed.