АПРОБАЦІЯ АНТИКОРУПЦІЙНИХ ІНСТРУМЕНТІВ

  • By admin
  • 05.06.2019
  • Коментування вимкнуто

Змінювати країну на краще – непросто. А як щодо змінити країну через гру?

Це не жарт і не перебільшення. Щоб змінити країну, потрібно вчитися. Потрібно швидко опановувати нові технології та інструменти. Потрібно акуратно прочищати собі дорогу до успіху повз зашкарублу та закостенілу систему. Це можна зробити лише спільно. Лише командами. Лише мережею однодумців. І саме гра може стати основою для творення таких спільнот.

Учні нашого закладу освіти стали учасниками цікавого і практичного дослідницького проекту, започаткованого наприкінці березня ГО «ЕдКемп Україна» у партнерстві з проектом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія», що включає  в себе апробацію набору інструментів для роботи з молоддю в темі протидії та попередження корупції.

Розбудова нового прогресивного суспільства неможлива без закладання таких цінностей, як доброчесність, кооперація, лідерство і відповідальність. Молодь прагне бути успішною, змінювати світ, створювати власні проекти. І їм потрібно показати, що можна бути успішними без корупції.

Розуміючи складність теми, команда Підтримки організацій лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія» створила набір інструментів для роботи з молоддю у сфері антикорупції, які допомагають почати розмову про складні речі цікаво і спонукати молодь до позитивних дій.

Долучившись до дослідницького проекту апробації, ми отримали можливість почати впливати на зміни в суспільстві, вже сьогодні використовувати в школі інструменти в ігровій, дискусійній, дослідницький формі,  реалізувати у своїй педагогічній діяльності цікаву науково-методичну тему.

Під час апробації ми отримали методичні рекомендації «Набір інструментів для роботи з молоддю 1.0», у яких подано опис кожного інструменту, його мету й перелік компетенцій, формуванню яких він сприяє, а також докладні рекомендації щодо цільової аудиторії та формування команд, часу й місця проведення, перебігу події та уникнення можливих труднощів.

Після вхідного анонімного анкетування  про те, що школярі думають про корупцію, корупційні прояви, які притаманні суспільству в цілому та системі шкільної освіти зокрема, у школі були апробовані такі інструменти як:

  1. ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА АНТИКОРУПЦІЙНА ГРА У ФОРМАТІ «ЩО? ДЕ? КОЛИ?», під час якої у цікавій ігровій формі була актуалізована проблема корупції в Україні, зроблено акцент на негативних наслідках корупції на різних рівнях – від побутової корупції до політичної, на прикладі історичних фактів було продемонстровано деструктивність цього явища для людини та розвитку суспільства в цілому.
  2. АНТИКОРУПЦІЙНА МАФІЯ  (МІСТО ПРОТИ КОРУПЦІЇ) -  модель боротьби добре організованої нечисленної групи корупціонерів проти неорганізованої більшості суспільства за контроль над спільним ресурсом – бюджетом міста.
  3. ІНТЕРАКТИВНІ АНТИКОРУПЦІЙНІ СЦЕНАРІЇ. Інструмент містить приклади можливих проявів корупції у різних життєвих ситуаціях – в університеті, у лікарні, під час працевлаштування та пропонує чотири можливі варіанти дій у кожній із ситуацій – від таких, що містять корупційні ризики, до максимально доброчесних.
  4. АНТИКОРУПЦІЙНИЙ КВЕСТ «НАВЧАЄМОСЯ ВИРІШУВАТИ  ЖИТТЄВІ СИТУАЦІЇ ЧЕСНО».  Класичний командний квест, який навчає учасників звертати увагу на те, наскільки доброчесним є їхній вибір у різних життєвих ситуаціях, та підкреслює, що від їхнього доброчесного вибору виграють усі.

 

Апробуючи дані інструменти учні виробили деякі правила своєї поведінки, серед яких є такі: проявляти нетерпимість до проявів корупції, відхиляти спроби втягнути себе в корупційну діяльність, працювати і поводитися так, щоб ні в кого не виникало сумнівів щодо відкритості та чесності у всіх діяннях.

Велике спасибі ГО «ЕдКЕмп Україна» у партнерстві з Проектом USAID «Підтримка організацій-лідерів у протидії корупції в Україні «ВзаємоДія», що підняли це питання серед учнівської молоді, адже це змусило кожного замислитися над тим, чи справді вони чогось варті, чи можуть бути тими іскорками, які запалюють інших.

І хай це стане початком здорового суспільного життя кожного випускника школи.

Comments are closed.